Samenwerken met studenten, de vier voordelen

De wereld staat nooit stil. Ontwikkeling is van groot belang om mee te kunnen draaien in onze snel veranderende maatschappij. Als mkb’er of andersoortig bedrijf is het belangrijk mee te bewegen met de doelgroep en in te spelen op wat deze van de ondernemer verwacht. Uw doelgroep, gebruiker of consument vraagt tegenwoordig meer dan alleen een goede prijs-kwaliteitverhouding. Zij wensen een band met uw organisatie, zich te kunnen identificeren met de kernwaarden van de onderneming waarmee zij zaken doen. De beste prijs of producten bieden, volstaat niet langer. De consument wil simpelweg meer. Digitalisatie binnen een onderneming kan daarin helpen. Anouk Janssen, student Experience Design en marketingcommunicatie-medewerker bij Digitale Werkplaats Arnhem Nijmegen vertelt over wat studenten bij DWAN voor u kunnen betekenen.

Digitale uitstraling 

Digitalisatie biedt eindeloze mogelijkheden om uw onderneming naam, vorm en uitstraling te geven op het internet. Wanneer aan een kleine tot middelgrote ondernemer gevraagd wordt wat zij doen op het gebied van digitalisering, zal dikwijls het volgende antwoord gegeven worden: “Ik heb een heel goede website”.  De online vindbaarheid hiervan blijkt echter erg tegen te vallen. Vaak hebben zij niet de expertise om het internet zo goed mogelijk te benutten in huis en gaan ze zelf op zoek naar oplossingen of huren ze iemand in: de bekende buurjongen die ‘… ook iets op internet doet’. Online marketing en ondernemen is een vak apart!

Daarmee kunnen we u bij DWAN goed helpen. Studenten helpen u bij het optimaliseren van uw online vindbaarheid, online marketing of marketingstrategie. Die studenten zijn de kracht van DWAN. Een aantal voordelen van werken met studenten op een rijtje:

1. Leergierig 

De student is gewend hele dagen door nieuwe kennis aan te leren en vindt dit ook interessant. Wanneer zij ontdekt niet voldoende kennis te bezitten over onderwerpen over uw probleem, zal zij op zoek gaan naar deze kennis.

De student maakt deel uit van een kennisinstelling. Dit houdt in dat zij informatie kan halen bij experts van allerlei onderwerpen: docenten en lectoren.

2. Frisse blik

Doordat een student nog geringe ervaring heeft in het werkveld, is zij hier ook nog niet door beïnvloed. Zij leert tijdens haar opleiding te kijken naar problemen vanuit verschillende invalshoeken en kan dit feilloos toepassen op uw vraag. De student is erop gericht alert erop te zijn wanneer lopende zaken beter kunnen of niet helemaal logisch verlopen, daarwaar anderen het misschien al niet meer zien: beroepsdeformatie(?).

3. Innovatief

Studenten zijn erg innovatief en bovenal creatief. Zij worden opgeleid om oplossin-gen en concepten te bedenken die vernieuwend, uitdagend en creatief zijn en kunnen dit ook als geen ander. Zij kunnen tijdens schoolopdrachten hun creativiteit de vrije loop te laten om deze ideeën later in realistische en concrete vorm te kunnen ontwikkelen. ‘Out of the box’-denken is iets wat een student niet meer uitgelegd hoeft te worden!

4. Prestatiegericht 

De student staat aan het begin van zijn professionele carrière. Hij wil naam voor zichzelf maken om een zo goed mogelijke start in het werkveld te kunnen garanderen. Daarnaast is het dagelijkse kost voor een student om beoordeeld te worden op werk dat hij uitvoert. Hierdoor weet een student zelf vaak goed of werkzaamheden dát oplevert wat beter zou kunnen of juist niet, en verbetert hij zichzelf graag waar dat kan.

Student bij de digitale werkplaats

Bij DWAN krijgt de student de ruimte om zijn talenten te benutten en ambities waar te maken. Dit zorgt ervoor dat de student graag aan een opdracht werkt.

“Zelf werk ik pas kort bij DWAN. Vanuit mijn studie vind ik het erg belangrijk om mijzelf te blijven ontwikkelen en zoveel mogelijk uit mijn studententijd te halen. Daarmee bedoel ik niet dat ik ieder weekend van feestje naar feestje hobbel. Voor mijn gevoel haal ik zoveel mogelijk uit mijn studententijd door nieuwe dingen te leren, ervaring op te doen en kansen te benutten. Zo kreeg ik de kans om naast de werkzaamheden van projectmedewerker bij DWAN, mee te werken aan de marketing en communicatie van DWAN. Dit is de kans die ik in het reguliere bedrijfsleven momenteel lastig zal krijgen.

Vanuit mijn studie en andere achtergronden neem ik kennis mee naar DWAN. Ik weet door mijn opleiding als experience designer veel over het inzetten van digitale middelen voor bijvoorbeeld gedragsverandering. Bij een vorige opleiding heb ik veel kennis opgedaan over marketing, communicatie, eventmanagement en design. Door al deze zaken te combineren kan ik als student een mkb’er erg goed kan helpen in zijn proces naar digitalisatie.”

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Mail gerust: DWAN@han.nl. Aanmelden kan hier.

 

Origineel bericht van de HAN