Nieuws & Blogs

Durf jij al vooruit te kijken?

Waar de een in zwaar weer zit, omdat zijn handel compleet stilligt en grenzen gesloten zijn, ziet de ander innovatiemogelijkheden. Hoe is dat bij jou? Durf jij al vooruit te kijken en jouw propositie of businessmodel onder de loep te nemen?

Klaarmaken voor post-corona-tijdperk

“Voor innovatie en het toekomstbestendig maken van je bedrijf, was hiervoor misschien weinig tijd. En plotseling is het heel actueel. Ondernemers moeten zich nu klaarmaken voor het post-corona-tijdperk”, stelt Innovatiemakelaar Bert Otter. “Mkb-bedrijven in de dienstverlening gebruiken dit moment om nieuwe dingen te proberen. Maar ook als maakbedrijf kun je deze periode aangrijpen om bijvoorbeeld kritisch naar je productieprocessen te kijken. Wat kan slimmer? Hoe zorg je dat je minder afhankelijk bent van één leverancier of afnemer? Hoe word je flexibeler? Als je nu schakelt, kun je straks bijblijven.”

Processen slim inrichten besparen

“Dat geldt bijvoorbeeld ook voor sales. Heb je salesmanagers die het hele land doorrijden, dan kun je nu, eventueel samen met je klant, een andere werkwijze ontwikkelen. Niet tijdelijk, maar ook voor straks als reizen wel kan. Nu is iedereen bereid nieuwe werkwijzen uit te proberen. Blijkt een half uur videobellen met je klant goed te bevallen, dan scheelt je dat ook straks enorm veel reistijd. En is die minder grote leaseauto ook een optie”, geeft Bert als voorbeeld.

Hoe pak je dat aan?

Bert moedigt ondernemers aan na te denken over verbetering en innovatie. “Inspiratie van buitenaf helpt. Bel of mail ons gerust met je vraag. We denken graag mee en hebben een groot netwerk. Ons advies is gratis en je bent vrij om er iets mee te doen” benadrukt Bert. “Het is voor iedereen een lastige tijd. We willen samen met jou op een optimistische manier naar jouw business kijken. En je vooruithelpen.”

Meer info en COVID-19 support