Eenvoudig de dienstverlening verbeteren
Een ander voordeel van Happyslider is dat deze tool direct inzicht geeft in de kwaliteit van de dienstverlening, aldus Dennis. ‘Stel, jouw organisatie verhuurt vakantiehuisjes in Griekenland en via Happyslider ontdek je dat de gasten van huisje 339 om een bepaalde reden niet helemaal tevreden zijn. Dan kan je als bedrijf direct reageren en handelen. En natuurlijk kan je de uitkomsten van een onderzoek ook analyseren over de langere termijn, zodat je trends ontdekt en daarop in kunt springen. Voor organisaties is deze kennis op het gebied van klantbeleving goud waard. Niet voor niets werd Happyslider in januari 2020 door de ANVR verkozen tot “Beste Reisidee van Nederland”.’
Startkapitaal via Regio Zwolle Incubator
Deze prijs uit de reiswereld vormt een mooi bruggetje naar de reis die voor Dennis en Happyslider in 2019 begint. ‘Zoals gezegd hadden we een idee voor een product waar we 100 procent in geloofden. Maar om de tool daadwerkelijk door dure programmeurs te laten bouwen, was er een startkapitaal nodig. Daarom klopte ik bij Kennispoort aan en zo kwam ik in contact met innovatieadviseur Lyanne Flikkenschild. Zij wees me op het bestaan van Regio Zwolle Incubator.’
Een goede kans van slagen
Regio Zwolle Incubator verstrekt tegen aantrekkelijke rentetarieven leningen tussen de €15.000,- en €165.000,- aan innovatieve ondernemers zoals Dennis. ‘Met een beetje hulp van Lyanne presenteerde ik ons bedrijfsplan met succes aan het fonds en zo kregen we een lening. Met dit geld konden we de bouw van de tool betalen en de juridische randzaken dichttimmeren. Wat ik naast de lening mooi vond aan Regio Zwolle Incubator, was de kritische houding van het bestuur. Deze mensen zijn door de wol geverfd en zitten echt op de inhoud. Dus toen we daadwerkelijk een lening kregen, wist ik dat onze tool een goede kans van slagen had.’
Introductie bij een kansrijk netwerk
Inmiddels is de tool helemaal klaar en kan hij maatwerk leveren aan elke mogelijke organisatie. Sterker nog, op het gebied van real time klantonderzoek weten grote namen als PostNL, LeasePlan, Greetz en Unigarant de weg naar Happyslider al te vinden. Dennis is er dan ook van overtuigd dat deze tool wereldwijd een succes kan worden. ‘Vanzelfsprekend wil ik met Happyslider graag de wereld veroveren, maar laten we in eerste instantie met Nederland beginnen. Zoals gezegd hebben we al een paar nationale opdrachtgevers, maar we willen ook graag in contact komen met interessante partijen in Regio Zwolle. Hierbij merk ik meer en meer dat het succes van een product mede afhangt van wie je kent. Ik ervaar persoonlijk dat organisaties vandaag de dag niet meer reageren op een “koud telefoontje” of een “koude e-mail”. Daarom deed ik enkele weken geleden opnieuw een beroep op Kennispoort met de vraag of Happyslider geïntroduceerd kon worden in het netwerk van de organisatie.’
Actieve ondersteuning
Zo komt Dennis in contact met MKB-adviseur Bart Jeurnink. ‘Het is super om te zien hoe Bart meedenkt over partijen die interesse kunnen hebben in Happyslider en onze tool. Wekelijks stuurt hij een mailtje met opties en inmiddels zijn de eerste contacten gelegd met organisaties uit het veld van overheid, onderwijs en ondernemers. Daarnaast deelt ook Bart zijn kritische blik en denkt hij mee over oplossingen, kansen en mogelijkheden. Dat zijn goede gesprekken waar Happyslider alleen maar sterker van wordt. Zowel Lyanne als Bart zijn ervaren en betrokken gidsen die ons bedrijf regelmatig kosteloos verder helpen tijdens onze reis naar succes. Ik kan je verzekeren dat deze hulp heel welkom is voor een startup als Happyslider.’
Heb jij ook een ondernemersvraag?
Ben jij (startend) ondernemer en heb je net als Dennis Hendriksen van Happyslider een vraag of idee waar je werk van wil maken? Dan kan Kennispoort je helpen. Vul hier het contactformulier in, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.