Het Market Readiness Program is een parttime programma van tien weken waarin je alle aannames over jouw klant toetst. Het is een proces waarin je leert vanuit het perspectief van de klant te denken. Wekelijks voer je vele klantgesprekken, zodat je een specifiek klantsegment in beeld krijgt waar je je marktentree gaat maken. Heb je na zes weken een klantprobleem in kaart kunnen brengen dat het waard is om op te lossen, dan werk je in de resterende weken aan je product en je businessmodel. En: aan het aansluiten van je eerste klant.
Wat je mag verwachten
Tien weken lang heb je elke week een plenaire workshop. Naast deze bijeenkomsten wordt er veel van je verwacht. Je werkt aan je ‘huiswerk’ dat veelal bestaat uit klantgesprekken voeren. Je gaat tijdens zeer intensief in gesprek met potentiële klanten om je oplossing te toetsen en te optimaliseren. Een business developer van Oost NL begeleidt je tijdens het hele gesprek.
Programma
Deelname aan het programma is gratis. We verwachten wel commitment in tijd en inspanning. In de bijlage vind je het programma.
Meer weten en aanmelden
Wil je je inschrijven of meer weten over het Market Readiness Program kijk dan hier.